Pentru a ne convinge de ce
ştie noul BMW am avut ocazia de a conduce versiunile 530d,
cu motor diesel şi 530i, pe benzină, motorizare care am
avut ocazia de a o testa atât pe şosea, cât şi pe circuitul
Estoril, din Portugalia.
Cel pe motorină este un motor diesel tipic BMW.
Puternic, economic, atunci când ai nevoie de sportivitate îşi oferă
sportivitate. Dar spre deosebire de unul pe benzină, nu
oferă acea coloană sonoră specifică atunci când urcă în ture. Cel
ce ne-a impresionat a fost cel pe benzină. Probabil deoarece l-am
testat pe Estoril.
La prima vedere, cel pe benzină se anunţa la fel de „cuminte” ca
dieselul. Silenţios, confortabil şi chiar economic
– mulţumită tehnologiilor EfficientDynamics. Dar nu a fost chiar
aşa. Dacă spre exemplu până în 4.000 rpm maşina nu te incită cu
nimic, peste acest nivel discutăm de cu totul alt automobil.
Sunetul motorului şi al evacuării este incredibil. Este ca şi cum
am avea un V12 sub capotă.
Nici consumul nu a dezamăgit. într-un regim sportiv,
535i a urcat până în 12 litri/100km pe şosea şi la aproape
20 litri/100 km pe circuit. În cazul dieselului, consumul
a atins un maxim de 8 litri/100 km, chiar şi în regim
urban.
Nu trebuie uitat că în cazul
dieselului 530d motorul de 3,0 litri cu şase cilindri în linie este
cuplat la o cutie de viteze automată cu opt trepte. Datorită
acesteia dar şi motorului, teoretic, consumul în regim extraurban
ar fi de 5,3 litri/100 km – valoare surprinzătoare pentru o maşină
de 1,8 tone.
Pe de altă parte, în cazul motorizării pe benzină, aceasta
dispune de o cutie cu „numai” şase trepte, specifică unui regim de
condus mai sportiv. Din acest motiv, atunci când a venit vorba de a
conduce una dintre cele două motorizări pe circuit, am optat pentru
benzină.
Pe piaţa locală noul Seria 5 va fi lansat oficial în
Mai multe poze poţi vedea pe
www.zf.ro
La prima vedere nu ai cum să nu observi
faptul că noul 5 reprezintă un salt enorm la capitolul
design faţă de generaţia anterioară. Cu toate acestea,
acest „pas înainte” reprezintă de fapt o actualizare a Seriei 5 din
a doua parte a anilor 90. Dar nu în totalitate. Spre exemplu,
regăsim şi linii de la generaţii mai vechi, precum „botul
de rechin”.
Designul este unul clasic, elegant, dar în acelaşi timp foarte
dinamic. Chiar şi atunci când vezi maşina parcată, parcă este în
mişcare. Farurile, grila radiatorului amplasată mai jos, dar şi
linia laterală, sau cea a stopurilor, totul implică dinamism. Toate
liniile sunt atent calculate şi încă de la prima vedere îţi
comunică ce se ascunde sub capotă.
Odată ajuns în habitaclu regăsim elemente preluate de la
Seria 7, dar sub un design specific Seriei 5. Liniile sunt
elegante, iar aluminiul satinat se regăseşte lângă furnirul de
esenţă nobilă.
Avem acelaşi display widescreen ca la
Seria 7, avem acelaşi sistem de control al caracterului maşinii, şi
deja celebrul schimbător stil „joystick”.
Spre deosebire de E-Klasse, sau chiar A6, noua Serie 5
este maşina pe care cel care o deţine să o şi conducă. Nu
poţi sta în spate într-o Serie 5. Nu că nu ai avea confortul
necesar, sau spaţiu pentru picioare suficient, dar după ce afli ce
ştie maşina, nu poţi pur şi simplu să i-o dai altcuiva să o
conducă.
Mulţumită sistemului Dynamic Drive Control poţi seta
maşina exact cum ţi-o doreşti – Confort, Normal, Sport şi Sport
Plus (unde se decuplează sistemul de control al
tracţiuniii, nu şi cel al stabilităţii. Acest sistem controlează
atât setările suspensiei, cât şi răspunsul motorului la apăsarea
pedalei de acceleraţie şi modul de schimbare al treptelor. Pe de
altă parte, spre deosebire de generaţia anterioară, maşina se simte
destul de asistată, pornind inclusiv de la direcţia electrică.